Drama

Var i Härnösand hela dagen på SIDA och träffade folk. Sedan hem och satt och surfade lite samt tog en match "backgammon på internet". Precis som jag höll på att vinna ringde moster och sa att min häst slängt av Per, skenat iväg och att Per satt avsvimmad på Näset. Då jag var utan bil ringde jag Magnus och Uffe som fick bilda Dockstas uppbåd för att rädda Per och gå skallgång efter kusen. Väl på Näset gick kusen förnöjt och betade i hagen och Per satt med fot på pall. Uppbådet kunde återvända till Docksta medan jag och Moster Ewa skjutsade Per till akuten i Sollefteå.
image214
Här blir Per grundligt undersökt.

Det konstaterades att han hade en spricka i fotleden och får nån slags behandling i skrivande stund.

En annan nyhet i släkten är att idag har Ola (min bror) och Karin ÄNTLIGEN farit in på BB. Det har varit lång väntan, cirka en vecka över tiden. Nu håller släkten andan och ser fram emot resultat, helst under dagen! Mer om detta när som helst... (Det är detta som kallas "cliffhänger").

UPPDATERING 12:11
Vattnet har gått!!


Kommentarer
Postat av: Ida L

Det är bara du som är iskall nog att slita fram kameran i en sådan situation! Du är en lysande journalist, kanske ett framtida yrke?

Postat av: Maria

Klart kameran är med! Även Per tog ett kort på sig själv med mobilen för att MMS-a de som eventuellt inte berörts av djungeltelegrafen (som är MYCKET effektiv i vår släkt).

2007-08-16 @ 00:01:33
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: Evamaria

En lite undran bara - hur var det m Rimi? Varför kastade han av Per? Hmmm Hoppas han kryar på sig - nu får la Rimi bära runt honom hela tiden som straff...

2007-08-16 @ 08:44:31
Postat av: Per

Kusen betar lugnt i hagen. Jag ligger inne m kryckor mot magen. Ska ev gå ut o knacka honom i huvudet med dem. Hästar är farliga

2007-08-16 @ 19:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback