Och vinnaren är...

...trumvirvel: MORBROR PER! Grattis! Tid 105 minuter.

Min taxichaffis hade inskaffat gubbkepa för vintern och tillsammans med brillorna ser han därför numera lite judisk ut. Sålunda inget onödigt stopp vid infarten till Ben G. I kön frågade en kontrollant om jag kände några lokalbor i Jerusalem. Klart jag gjorde. Efter två år vore det ju lite löjligt att neka till DET. Vilka då undrade killen. Well, de flesta jag känner är ARABER, om det är det du egentligen vill veta, svarade jag. Klisterlapp på pass, vbäskor och biljett. Nummer sex (av sex möjliga). Röntgen av väska och jacka. Uppackning och utfrågning. Kroppsvisitering och mer frågor. Efter väskkontrollen fick jag sällskap av min kontrollant (så jag skulle komma rätt och inte gå vilse). Vid incheckningen uppdagades det att jag INTE fick ta med 30 kg som jag trodde utan bara 20 kg (!!!). Hrmm, min väska vägde 36 kg... Men den snälla incheckningsdamen sa att jag istället för att betala 100 euro kunde få en stund på mig att packa om i mina väskor. Sedan sa den snälla kontrollanten att jag kunde få en kartong av henne att lägga lite gods i. På något sätt lyckades jag sedan den omstuvningen få med rubbet utan extra kostnad. Detta hade INTE hänt om jag INTE blivit kontrollerad så grundligt att jag han lära känna kontrollanten. Lite kul var det dessutom i ompackningen att hon kunde komma med förslag: "Om du lägger dödahavsleran och arraken i kartongen kan du ta lilla väskan som handbagage". Hon hade bväöttre koll än jag på vad för jox jag hade med mig!!!

Kommentarer
Postat av: Morbrorn P

Stort GRATTIS till oss båda!

2007-12-07 @ 09:14:16
Postat av: Anna Veeder

Ett sätt är ju att klä på sig övervikten...men dödahavslera, kaffiyor och kors kanske blir lite problematiskt...

Grattis till ny väska! Och ja, det regnar. Ösregnar. Har ösregnat i flera dagar, faktiskt. Men det går säkert strax över.

Postat av: A-K Roth

Det gick ju ganska bra. F.ö. har vi alla problem i säkerhetskontroller överallt numera.

2007-12-07 @ 18:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback