Vinter

image256
Christian Quarter road

Nu har det börjat blivit kallt även på dagen i Jerusalem, ett tecken på att det är vinter. Idag är många affärer stängda eftersom det är eid al adha, den stora vallfärden till Mecca. Jag ser på TV att upp emot tre miljoner pilgrimmer är i Mecca nu och gör sina plikter där. Snart ska väl pilgrimmerna komma till Jerusalem också. Har hört att det alltid är trångt i Bethlehem på julnatten. Får se om jag beger mig dit, får min mor på besök som dels är kvällstrött och dels (som jag) inte gillar trängsel. Istället kan det hända att vi går på American Colony med några vänner och äter julbord där på julafton.  

Kommentarer
Postat av: bianca

Man kan nästan inte tro att det är samma gator när allt är stängt och folkmyllret är borta. Det kommer väl en del turister nu till julen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback