Känd från pe ett?

Hujedamej, nu har jag intevjuats i Radio.

Satt lugnt och jobbade på eftermiddagen när plötsligt telefonen ringde och en trevlig röst i telefonen frågade om jag ville bli intervjuad i Radio. "Javisst" hör jag mig själv säga för att sekunden efter samtalet avslutats drabbas av stora skälvan. Då det var två timmar till intervjun skulle äga rum hade jag tid att förbereda mig lite. Promenerade ner till klagomuren för att se om det fortfarande var några kravaller. Icke. Tog en taxi hem för att kunna surfa igenom Al-jazeera, maan, Haaretz, Jerusalem Post, Aftonbladet och DN. Funderade igenom vad jag skulle kunna säga och skrev ner några meningar. Sedan blev det en lååång väntan. När så telefonen ringde och nån tekniker skulle höra röstprov var jag rejält nervös. Vips efter vinjetten till programmet var det min tur. Sa ungefär vad jag tänkt men av nervositet kanske jag pratade lite väl fort?

Hur som helst frågade reprotern om vad folk på gatan anser om att Hamas och Fatah har kunnat bilda regering tillsammans. Jag sa nåt om att "just nu pratas det mest om gångstigsbygget till Haram-Ash-Sharif, men det är klart att folk annars är svagt positiva till att parterna kommit överens. Det är ju viktigt att få igång en regering som fungerar i praktiken".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback