Kastanjer

Kastanjer
Så tillagas kastanjer!

I Ramallah handlade jag för några veckor sedan en påse kastanjer. När jag sedan kom hem på kvällen tänkte jag mysa framför TV:n med några rostade delikatesser. Då jag har goda erfarenheter av att baka potatis i micron tänkte jag att jag säkert kunde göra lika med kastanjerna. Skårade upp sju kastanjer och stoppade dem på ett eldfast fat med salt i botten i micron. Tänkte att sju minuter är nog lämpligt för dessa kastanjer. Efter sex minuter bolmade det grå rök ur micron och en vidbränd brandlukt spred sig snabbt i lägenheten. Då jag inte visste om brandvarnarna skulle gå igång slet jag snabbt upp alla fönster på vid gavel...

Det tog fyra dagar innan man inte längre kunde skönja en svag lukt av brända kastanjer i lägenheten...

Senare samma vecka fick jag utförliga instruktioner hur man tillagar kastanjer på ett värmeelement. Dock tänker jag inte prova på mina elektriska värmeelement. Jag får istället bjuda in mig till folk som vet hur kastanjer ska hanteras!

(This post is about NOT making kastana in microwawe...)

Kommentarer
Postat av: Moster

Sitter och ler brett när jag läser bloggen idag... Har dom matlagningkurser i Holy Land kanske det vore en idé....

2007-02-15 @ 10:34:40
Postat av: Anna-Maja

Jag blev besviken och tyckte inte alls om rostade kastanjer - stor besvikelse efter att ha sett filmer med sparka-i-löven-scener och ätande av dessa! Hoppas du tycker om dem!

2007-02-15 @ 13:53:02
Postat av: Anna-Maja

Jag blev besviken och tyckte inte alls om rostade kastanjer - stor besvikelse efter att ha sett filmer med sparka-i-löven-scener och ätande av dessa! Hoppas du tycker om dem!

2007-02-15 @ 13:53:51
Postat av: Ryan

Kastanjer är en delikatess! Vi brukar också här hemma rosta kastanjer och smaska på dom när vi ser nån film eller så :) Men vi gör det i ugnen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback