Matadormaraton!

Huga, nu är jag lite stel i nacken efter att ha sträckglott på Matador i sex timmar! Faktiskt riktigt bra serie, men kanske man bör skjuta in små pausar ibland?

Det blåser i Jerusalem ikväll. På väderrapporten sas det att det kanske kan snöa inatt. Jag är skeptisk, det behövs då lite minusgrader. Jag tror helt enkelt så att "snö" har blivit en metafor för "djäkligt kallt". Det snöar sällan, men det varnas ofta för snö. Riktigt snö har jag ännu inte upplevt i Holy Land. Kanske om jag har tur får jag göra detta. Det lär bli kaos och stängda skolor...

Ja jäklar, nu råkade jag hamna på melodifestivalens direktsända webb-tv. Lite grynig bild, men nog urskiljer jag Anna Book och några dansare. Jag blir stum och förfasas inte över dansen, men över falsksången.... ujujuj, hon måste vara rejält nervös? Bidraget efter lika så - sången skär i märgen. Varför utsätter man sig för sådant kan man undra? Tacka vet jag på den gamla goda tiden då det var en rejäl Sverigetävling, nu blir det så urvattnat när alla wannabees ska klämma fram en treminuterssång. Å, Jises - nu SÅG jag henne som sjöng! Brudklänning, vem kom på det?

Kommentarer
Postat av: Marianne

Nehej du, Anna Book sjöng inte falskt, men däremot bidraget efter-hon med brudklänningen bl.a.- var både falskt och fruktansvärt! Faktiskt ett bland det värsta jag hört i låtväg överhuvudtaget....!

2007-02-03 @ 22:11:10
Postat av: Marianne

Förresten Mia, när du ändå kollar på webb-TV: gå in på TV4.se och klicka på "nyheter". När kartan över Sverige kommer upp klickar du på "mitt" och sen på nyheterna för den 2/2 kl. 17.55 och 18.55, så får du höra och se vad en viss kör härifrån har hittat på.....

2007-02-03 @ 22:19:33
Postat av: Maria

Kul med tjurig kör!

Kanske det var internettet som inte gillade AB och ställde till det när jag skulle lyssna? Jag ser nu på nyheterna att "hon dansade sig till en finalplats" wow.

Postat av: Evamaria

Men det e nog MÅNGA i Övik som vill se en delfinal! Jag var inne på Ticnet å allt va slut minuten efter de släppts! Kanske ett bussbolag som va framme?? ;)
Jag "missade" mello igår - så jag känner mig inte alls med i leken idag!! Märkligt...

2007-02-04 @ 09:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback