År och veckor

En tankelek som jag gillar att roa mig med är tidsresor. Typ: "För prick ett år sedan var jag..." eller: "Om en vecka vid den här tiden är jag i...." Det ger perspektiv att hålla på så. Om en vecka (torsdagskväll) sitter jag nog och kikar på "Matador" vid den här tiden (Har lånat med mig hela serien, ska bli kul då många säger den är så bra). För ett år sedan vid den här tiden höll jag också på att packa. I morgon bär det av! För ett år sedan var jag mer spänd, förväntansfull och nervös än vad jag är ikväll. Nu är jag mer vemodig. Foppa (hunden) börjar bli gammal och grå. Han är som nåt slags extrasyskon, håller ihop ganska mycket och hittar på saker. Tibble, katten är det också vemodigt att lämna. Han är som katter är, kommer förmodligen inte att känna saknad utan lever mer i stunden. Men jag kommer sakna hans fluffiga päls och värme då han gillar att ligga och gosa i knät när man ser TV. Naturligtvis kommer jag också sakna mor, far, bror, mostrar... Men där går det ju att hålla kontakten via telefon och msn.


Så... yalla bye, Docksta. See you in march!


Kommentarer
Postat av: Ragnhild

Lev väl Mia! Kommer att läsa din blogg med intresse. Vi ses, om inte förr så till sommaren.

2007-01-18 @ 22:37:57
Postat av: Ewa (moster)

Du får väl lära Foppa o Tibble att chatta på msn....? Ha det så bra, och sköt om dig. Och stå på dig med du-vet-vad.....

2007-01-19 @ 11:00:38
Postat av: AME

Trodde att det var först nästa vecka det var dags! Ha det så jättebra och fortsätt med bloggandet! Jag följer den med intresse!

2007-01-19 @ 12:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback