Fredag

I morse försov jag mig. Vaknade 7.15, slog av alarmet på klockan som brukar få mig att flyga upp ur sängen och "skulle bara blunda en stund". Tjosan! Vaknade 8.45 och kände mig skamsen. Då det går snabbare med buss än taxi in till Jerusalem kryckade jag mig snabbt iväg till bussen. Sedan från Damaskusporten till Jaffaporten åkte jag taxi. Jobbade intensivt i två timmar innan det var dags för fredagslunch. Eftersom jag jobbar själv på kontoret på fredagar har jag och två svenskar till som jobbar på varsina organisationer i gamla stan en tradition av att äta lunch tillsammans. Det blev en härlig lång lunch på Nafouras innergård. Det är typ 20 grader i Jerusalem idag och i solen iförd svart långärmad tröja typ jättevarmt men skönt. Bra också att bli uppdaterad på senaste nytt. En nyhet var att tydligen har man plockat bort arabiskan som ett av Israels officiella språk. Detta ska ha hänt förra veckan. En annan nyhet är att det senare i år kommer att bli visumtvång för att åka till Västbanken. Man kan då undra hur det går för turismen i Betlehem som redan nu är på ett minimum...

Nu skulle en glass i solskenet sitta bra, jag känner mig oerhört less på bokföring. Tänk om man finge åka till Döda Havet och bara slappa... (Dream on...)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad i h-e på ren svenska?! Visumtvång för att åka till Västbanken?!?! Då måste alla som bor där ha det också då, om de åker ut därifrån och sen ska in tillbaka igen, eller? Så otroligt idiotiskt!! Och att ta bort arabiskan som officiellt språk; jag menar bara. hur många av befolkningen talar arabiska där?! Jo, vääääldigt många! Ska de aldrig ge sig nån gång med krångligheterna.......

2007-01-26 @ 13:16:20
Postat av: Maria

Västbankare har redan krav på att ha tillstånd för att lämna Västbanken. I Jerusalem märks detta med t.ex. mindre handel i Östra Jerusalem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback