Nyårslöften

Så här en liten bit in på 2007 är det dags för nya nyårslöften. Jag har hållt denna tradition i typ 20 år nu. Kul att lova trots man ibland inte kommer att kunna hålla sina löften! Det gäller ju att sätta ribban lämpligt högt så man får lite "strävandemål" som man säger i skolvärlden.

Så här kommer mina löften inför 2007:

Minska till 75 kg innan 071231 (Ganska nära nu, kan kanske gå)
Klara av level 2, 3 och 4 i spoken arabic, jerusalem accent
Läsa en pluggliknande bok varannan vecka i snitt

Spara i fonder så jag nästa nyår har dubbelt som nu på kontot
Komma igång med någon slags träning
Säga "jajjemänsan" oftare än "nja eller knappast"!
Testa saker som jag inte brukar göra!


Utvärdering om ett år!




Kommentarer
Postat av: Bella

God fortsättning själv! Tycker att du också haft ett riktigt händelserikt år!

Postat av: Anna Santesson

Hej Maria,
tack för en spännande blogg att läsa. Har tyckt mig förstå från din blogg att du bor i Beit Hanina och blev väldigt nyfiken eftersom jag ska iväg på en praktikplats i Beit Hanina till sommaren. Du kan väl berätta mer om byn, hur du bor, hur säkerheten känns, hur lätt det är att komma in till Jerusalem m.m. Jag är så nyfiken!

2007-01-03 @ 11:32:38
Postat av: Evamaria

Å vilka kloka nyårslöften!!! :D Mitt är framförallt att dricka vatten. Sen tror jag att resten av mitt liv löser sig av det... *asg* Snacka om att vara naiv! ;) men jo - jag har oxå kilon att nå... :( Kämpar m VV igen - men det var roligare m dig!! :)

2007-01-03 @ 20:10:34
Postat av: Maria

Jo, visst var det kul!
Jag ska också dricka vatten på det nya året, man glömmer det allt som oftast och får ont i skallen.

2007-01-03 @ 23:05:32
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback