Semester!

Nu har semestern börjat, men bara i kalendern. Mentalt har jag inte alls ställt om mig från Jerusalem. I tankevärlden är jag fortfarande där, går på gatorna och pratar med folk. Undrar vad de gör nu, om det är olidligt varmt och om de saknar mig... ? Tänker ofta: "för en vecka sedan vid den här tiden....".  Det kommer ta ett tag till innan jag har återanpassat mig till Sverige. Vad jag saknar mest är nog de urgamla kyrkorna; Holy Sepulchre och St James. När det var som allra varmast brukade jag slinka in och "bara vara". Svalkan, rökelsen och den liturgiska sången ger en speciell känsla! Kom på att jag nog blivit lite religiösare av min tid i Jerusalem. Rent utav ortodox, brukar jag ibland känna när jag "råkar" göra korstecken vid ingången till nån kyrka!

I Docksta är det blåsigt och kallt och det var skönt bara en halv dag. Nu saknar jag värmen. Lite tomt också när ingen rycker i en och vill bjuda på kaffe. Bara sådär. Utan egentlig anledning. Saknar också gatulivet, myllret och kitchen. Som denna gatubild från Ramallah, en sjalförsäljare som visar upp olika stilar på huvudbonader:

image197

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback