Tullinge

Har nu vaknat hos min bror och svägerskaämne i Tullinge. Resan från Wien gick ok. enda kruxet var när jag skulle in till gaten då de tog parfymen till mor och moster och slängde det i en stor soptunna. Security reasons. Blä! Jag som borde veta bättre. Å, vad jag grämer mig. 150 dollar åt he----e... Jag provade med att försöka gråta igenom Calvin Klein, inget resultat. Provade en humoristisk/snyftig historia om hur jag handlat detta till släkten för mina sista slantar. Nope! Föreslog att jag kunde vänta lite med att gå igenom, kanske där var någon som ville låna parfymen en stund som inte redan hade sin tilldelade mängd vätska. Not Allowed! Frågade om securitytjejerna ville ha lite av den nyaste Ck-parfymen, för det var ju ändå bra dumt att de skulle till soptunnan... Nope, sedan öppnade de bara tunnan och dumpade ner Calvin Klein utan känsla alls. Snyft. Mor och moster, jag försökte verkligen!!!

Tog taxi till Tullinge då det var så sent på natten och jag ändå inte skulle bo på hotell. Trevlig chaufför som ville ha svarta pengar. Då jag bara hade shekel var det inte lika kul för honom, men det ledde till att han testade mina arabiskakunskaper lite. Tror inte han egentligen pratade arabiska, för det kändes plötsligt som jag kunde mer. Härlig känsla. Shukran ektir, Yatikelaäfi! Masalama.

Ska nu koppla av och njuta av semestern. Utanför hör jag ett mycket svenskt ljud, gräsklippare som kommit igång... Har en del stories från Holy Land med tillhörande bilder så misströsta inte. Jerusalembloggen kommer fortfarande handla om Jerusalem. Åtminstone ibland...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Att du inte checkade in parfymen....då hade du sluppit
att bli av med den....

2007-07-18 @ 12:01:19
Postat av: Anonym

Taxfrebutikerna ligger efter incheckningen så det är stört omöjligt att checka in det man handlar...

2007-07-18 @ 14:04:12
Postat av: Marianne

Konstigt då att du inte fick ta med dem, för jag har uppfattat det som att man inte får ta med sånt som man köpt utanför incheckningen (om man inte checkar in det, förstås), men vätskor, typ dricka osv, som man köper i taxfreen efter incheckningen får man ta med sig, eftersom det inte är nåt som kan misstänkas för att vara blandat med nåt mystiskt utifrån.

2007-07-18 @ 14:47:08
Postat av: Maria

Trodde så jag med eftersom man i Wien också hamnar innanför incheckningen... Men tji fick jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback