Wien

Bloggar från Wiens flygplats! Är äntligen på väg hem!!! Har shoppat järnet på BG och även här i Wien då jag hade en storbeställning från Mor, morsans granne, Moster. Dessutom ska jag ju gästa brorsan och Karin i natt...

Resan gick bra. Förberedde med floridatröjan igen och det blev lätt kontroll. dock stupade det lite på mina arabiskakunskaper. securitykillen frågade om jag kunde några språk. Arabiska? "Little", svarade jag. Hm... misstänkt... sedan kom en fråga på hebreiska. Jag chansade på att han frågade om jag pratade hebreiska och svarade. "Lo, ani lo metaberet ivrit". Hm. Undrar vad han frågade om för han blev mer misstänksam. sedan lapp på väskorna med siffran 5 (av 6 möjliga). De har bytt ut färgerna mot siffror. Innan brukade jag få rött. nu undrar jag om det är ett eller sex som betyder "heavy checking".

Jag saknar Jerusalem redan! Det kändes riktigt tungt att sitta på planet och vara på väg bort från alla vänner och det hektiska tempot som jag håller mig med där. Jag tror jag kommer få en semesterdepression nu. Så morsan; förbered dig på en zoombie som kommer att sova bort nån vecka i början...

Planet är försenat och shopperna har stängt nu här i Wien, men jag har hittat "Starbucks" och deras sköna fåtöljer med fotpall. För min del skulle jag kunna sova här, men vill ju träffa bror och blivande svägerska också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback