Jazz

Hamnade på en jazzkonsert på kvällen. Det var ett gäng tvättäkta amerikaner från New York som var på turné. Klaviatur, trummor, bas och saxofon. Helt ok bitvis, men också en hel del plingplongande. Jag hörde att de var urskickliga, men ändå är det inte riktigt "my cup of tea".

Efteråt vilade jag öronen hos mina vänner Halsbandsmannen och mr A. För några dagar sedan började "level 2 spoken arabic" , men jag vet inte riktigt om jag ska fullfölja kursen. Dels visade det sig att level 1 inte riktigt slutade där level 2 började, det är ett gap på ca 20 sidor. På just dessa sidor är det späckat med grammatik så det skulle bli tufft att jobba igen detta. Dels var läraren lite sarkastisk med de som inte var snabba nog i huvudet. Varför betala 350 dollar för att sitta och känna sig genomdum? Halsbandsmannen och mr A tyckte jag skulle skippa kursen och istället skulle de lära mig allt jag behöver. Jag funderar skarpt på att nappa på detta erbjudande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback