Kamerasladden...

...tycks ha gått och gömt sig. Jag som har några bra bilder i kameran och allt. Det får bli ännu ett textinlägg istället. Sitter nu och bloggar från kontoret, ska testa bäddsoffan inatt. Ganska ödsligt och lite kusligt på centret nattetid, men man vänjer sig. Det blev lite sent ikväll då jag och några kompisar gick på bio och såg "West Beirut" på al kasawati. Himla bra och rolig film! Rekomenderas varmt! I övrigt har det varit en vanlig grå tisdag, ganska kallt och inget speciellt. Jo, en sak. Ganska hemskt egentligen att man kan bli så avtrubbad. När jag skulle upp på centret efter att ha handlat mjölk till théet hade två poliser tryckt upp en palestinier mot räcket till centret. Jag fick klämma mig förbi när de höll på att gå igenom hans sockor i jakt på bomber eller nåt. Egentligen en såpass vanlig syn att man iibland inte längre lägger märke till det. Nu var det på "min" trappa så det var svårt att inte se. Vore det så att polisen stoppar alla för att kolla ID eller leta bomber skulle det vara helt ok, men när det systematiskt är en slags människor som kollas för detta är det trist. Skägg och mörk hudton; fardjini il-hawie!!! (Show ID!)

Kommentarer
Postat av: ida

Ja det är både otäckt och konstigt hur man kan vänja sig med våld och vapen! Man orkar ju inte bli vettskrämd och upprörd varje gång man ser något hemskt! Antagligen blir man avtrubbad för att orka med, det tar för mycket energi att hetsa upp sig eller bli rädd varje gång! Skulle vara intressant att se hur mycket man skulle palla innan hjärnan helt ger upp på en? Sköt om dig Maria

2007-03-28 @ 18:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback