Nyadal

Så har jag efter mycket resande kommit upp till Norrland. Resan har gått bra, men utfrågningen på BG var massiv! Särskillt misstänksamma blev de på grund av att jag idag ska på min morfars begravning. Jag hade bokat om biljetten till tre dagar tidigare, och de som securityn mest hakade upp sig på var när jag fått reda på att min morfar dött, då detta var petigt kikade jag i almanackan och såg att det var cirka 4 veckor sedan. FYRA VECKOR!!!??? Why keep the body this long??? Alla i heliga landet, judar, kristna och muslimer begraver den döde om inte omedelbart efter dödsfallet, dagen efter. Då jag inte passade in i "deras horizont" (som min morfar skulle ha sagt) blev jag föremål för heavy investigation. Nu vet jag vad man gör med personer med metallknän som det piper om - man klämmer NOGA igenom kroppen istället. Lämpligt irriterad och förudmjukad han jag sedan inte med taxfreebutikerna som jag planerat utan fick bege mig direkt till gaten.

Nu har jag kommit till Nyadal till moster, morbror och kusiner. Vi plus några andra i vänkretsen sitter och laddar inför begravningen om några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback