Sunny Jerusalem

En mycket märklig känsla! Det känns som jag inte varit hemma i Sverige alls! Plötsligt är jag här igen. Samma gator, samma människor, samma diskussioner. Som om Sverige bara var en dröm, så fort gick det.

En sak har dock förändrats. Nu är det soligt och varmt i Jerusalem! Nästan T-shirtväder faktiskt. Lite fler turister verkar också ha kommit. En hel del från Sydamerika och en hel del från Nigeria shoppar loss i Gamla Stan. Av någon anledning går överkast och stora resväskor åt som smör i solsken när dessa grupper är här. En shopägare förklarade att olika nationaliteter går igång på olika saker. Svenskar handlar broderade kuddar och vattenpipor. Nigerianer överkast. Ingen direkt vetenskaplig undersökning, men intressant var det att höra vad olika folk föredrar att lägga pengarna på!

Själv är jag lite mättad på shopping. Jag skulle kunna öppna egen affär av alla halsdukar jag köpt på mig i "äkta" pashminaull.

Kommentarer
Postat av: Ryan

Bilder Mia! Bilder! :)

Mvh,
Ryan

Postat av: Ryan

Maria*!

2007-03-14 @ 13:38:04
URL: http://ryanghadban.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback