Hyrbil

I tre dagar nu har jag haft tillgång till en bil! Första tio minuterna var det lite ovant, men sedan...

"Råkade" tanka för 200 shekel häromdagen. Eftersom det är bara dumt att lämna tillbaka bilen med mycket bensin i tanken har jag passat på att utforska Jerusalem "by car". En totalupplevelse! Har kört i Öst och Väst hur mycket som helst. Råkade en gång köra vilse på olivberget på en MYCKET smal gata. Nästan så smal att jag touchade med BÅDA backspeglarna samtidigt. Detta var dessutom en gata där man kunde få mötande trafik! Jag fattar inte hur det får vara så olika standard på vägarna! I Västra Jerusalem har jag ännu inte sett en sådan gata...

Ska nu iväg och lämna tillbaka bilen eftersom jag flyger till Sverige imorgon, lördag. Shemat för hemresan är som vanligt späckat och inplanerat i minsta detalj:

Lördag: Flyger till Arlanda, landar vid midnatt, hotell där.
Söndag: Flyger till Övik, landar 12.50. Blir hämtad av mor. Eftermiddag och kväll hos morsan. Sover i min egen säng!
Måndag: Till Parkskolan tidigt. Träffar samhällsvetare och arbetslaget. Flyger till Stockholm 19.00. Hälsar på brorsan + "svägerska"
Tisdag: Jobbdag i Stockholm, ut med jobbarkompisar...
Onsdag: Jobbdag i Stockholm, till Arlanda för att sova där
Torsdag: Upp tidigt för att flyga hem hit igen.

Nästa fredag sitter jag här igen och bloggar om stressen med att fara till Sverige! 

Kommentarer
Postat av: evamaria

Oj! Du har VERKLIGEN fullt upp!!! Synd - men har du en minut över så hör av dig! Har du funderingar föresten på att ställa ut Rimidol 10 juni i Sigtuna? ;)

2007-05-05 @ 11:35:09
Postat av: Maria

Jag är i Jerusalem då, men "go for it" om du vill. Maila mig så ska du få min faster och farbrors telefonnummer. De är de som har hand om honom i Ullfors. Skulle vara spännande att se vad han går för...
[email protected]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback