Ministerbesök

Igår var jag och träffade vår biståndsminister över en middag. Vi var från en ard olika svenska NGO´s som hade en rejäl sittning med henne. Riktigt bra möte blev det. Jag hade mest trott att hon skulle svisha förbi och vara uppbokad över öronen, men det blev tid för både storgruppssamtal och enskillt samtal med henne. Hon var mycket bekymrad över situationen härnere och hade intentionen att börja "göra något". Vad det blir återstår att se.

Artikeln i Svenska Dagbladet är intressant:
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_15501183.asp

Kommentarer
Postat av: anna sandqvist

ja, läste inlägget i SvD, och blev ändå lite glad. (även om det borde vara den normala hållningen hos varje seriös politiker) faktiskt lite förtroendeingivande att hon lyssnar på er som kan o vet situationen. det är ju en början iaf. (eller?)
hoppas det är bra m dig annars och att du trivs i nya lägenheten!
anna

2007-05-23 @ 19:34:47
Postat av: s7rapyu32`3wedm

Har inte last din blogg pa lange. Intressant Mia! Oroade mig for laget dar du ar. Blev helt tagen av flera av dina foton.
Har i England ar allt ok. Ray och jag amnar oss till Italien pa minisemester och brollop (hans vanners) Ser fram emot Florence...mums!
Hoppas du mar bra och haller dig val ur farozoner!
Kram...alltid tankar..mammas kusin Margareta.

2007-05-23 @ 23:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback