Revolutionär konst

image237

image241

image238

image239

Smäller man upp en hög mur gör inte många människor glada. Kanske grafittimålarna bara? På sina håll har muren blivit föremål för grafittikonst. Numera är det en rejäl transportsträcka att ta sig till Abu Dis, men väl framme kan man se revolutionär konst när den är som bäst. Vad kan vara mer effektfullt att måla dessa bilder på an en "separationsbarriär"? Speciellt bilden direkt ovan gillar jag. Den får mig att tänka på Edvard Munchs berömda målning "skriet" som hänger i Oslo. Snacka om existentialism!


Kommentarer
Postat av: Kusin J

Tufft! Påminner om Berlin! http://www.eastsidegallery.com/

2007-11-23 @ 15:38:04
Postat av: Maria

Jo, just muren i sig medför att konsten verkligen griper tag i betraktaren. Jag tänkte samla på mig foton av olika bilder som finns målade lite här och var.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback