Independance day

I fredags var det 16 år sedan Armenien blev självständigt och igårkväll hölls en reception på Notre Dame av denna anledning. Alla var där, kändes det som. Grekortodoxerna med Teofilos i spetsen, Syrianerna, Katolikerna, Kopterna, Ryssortodoxer, en Rumänortodox, några protestanter... Ja, naturligtvis var armenierna där också. Både Armenisk apostoliska kyrkan, armenisk katolska kyrkan och hur många "vanliga" armenier som helst. Och så representanter från både den israeliska regeringen och Palestinska myndigheten. Och jag. Det kändes verkligen kul att ha blivit inbjuden på denna gigantiska mingelfest!

Minglade på ett bra tag tills knäna sa ifrån, gick då tillbaka till Jaffa Gate för att ta en taxi hem. Och snavade! Instinktivt tar jag inte emot fallet med knäna så jag föll som en fura i skogen rakt på armarna och pannan. Armarna klarade sig men nu har jag en bula i pannan och går med keps och solbrillor så ingen ska tro att jag blivit dängd. Än är bulan röd, anar att den är blå till i eftermiddag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback