Holy monday

image307
Bild från mobilkameran (typiskt nog tog batterierna slut i min vanliga kamera just som gårdagens fajt startade). Här ser man hur körgossarna retirerat upp på lilla staketet framför graven och hur man till och med fäktar med palmbladen.

Snacket idag handlar om hur det blir på lördag då Holy Firecermonin ska firas, det är ju DÅ det brukar urarta i slagsmål ibland. Är det så att fajten är avklarad för i år eller är det så att det är payback-time på lördag? Vi får hoppas det är avklarat! Jag har hört från några hur de bävar...

Kommentarer
Postat av: Evamaria

Å va intressant det är att läsa om allt du e med om - även om det inte alltid är så behaglig läsning! Har inte varit intresserad av Jerusalem förut - men nu börjar det suga liiite i restarmen... Kanske när jag fyller 50 typ? ;)

2008-04-21 @ 17:41:22
Postat av: Maria

Varför vänta till 50? Kom NU, medan jag är kvar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback