Internet hemma!!

Jaja... internet hemma var rubriken. Men linan var slö. Förgäves försökte jag igår posta detta inlägg:

Äntligen fungerar internet hemma! Jag har lyssnat på webbradio och nöjessurfat mest hela helgen. Igår var det en speciell känsla; jag lyssnade på Svensktoppen och städade. Jag till och med skurade golven med såpa som jag haft med mig från Sverige senaste vändan. Efteråt pustade jag ut i hammocken med en Taybe. Ganska OK sätt att spendera en söndag.

Idag, måndag är det lite dystrare. Jag är fortfarande hemma då internet ligger nere på kontoret. Då det är för stor stress att inte kunna beta av mailen som kan tänkas komma jobbade jag hemmifrån istället. Snacka om trist! Nu börjar det kännas lite dystert att vara innomhus och lappsjukan örjar infinna sig. Jag ska ta och bege mig på en shoppingtur istället. Har grymt sug efter Sushi, så antingen åker jag till gamla stan och handlar färdig sushi, eller så får det bli Talibiot och handla ingredienser på shoppingcentret där. Jag saknar lax och wasabipasta...

Det ofrånkomliga slutet närmar sig också. Idag ficka jag höra att det kommer en stipendiat och ska bo i (min) lägenhet typ nästan dagen efter jag slutar... Då jag har ett coolt alternativ så känns det inte så jobbigt. Ska nästan bli skönt att slippa alla trappor...

Möblerade om igår förresten. Nu har jag ett skrivbord vid fönstret i vardagsrummet. Utanför ser jag delar av Al-Quds universitetet och Västbanksmuren som ringlar sig uppför backen. Från min vinkel ser det ut som jag bor 100 meter in på Västbanken, men det är för att muren gör en kraftig krök just där jag bor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback