BLÄ för att vara lärare!

En dag har gått med elever på skolan och mig bakom en kateder. En och en halv lektion har jag avklarat idag. Den halva var på morgonen, typ bara upprop och skåputdelning. Den enda lektion jag hade var på eftermiddagen. Religion A med ett gäng fordonselever.

Håhåjaja.

Min reflektion efteråt var att vi nog inte var ifas, eleverna och jag. Jag riktigt älskar mitt ämne och väljer ständigt att fördjupa mig på olika områden som sorterar under "religion". Eleverna är tvugna att sitta där. Dessutom är jag homesick ordentligt nu och längtar tillbaka till Jerusalem.

Inte helt optimalt med andra ord.

Jag botar min skolleda genom att shoppa tekniska prylar. Idag handlade jag en trådlös optisk mus till min nya dator. Igår handlade jag mobilt bredband. Har fått en idé att jag ska ta tröskelpedagogiken till helt nya dimensioner...

Kommentarer
Postat av: Kurt i Töreboda

Vad är det för idéer och VAD är tröskelpedagogik?

2008-08-26 @ 22:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback