Fäll ut pungen!

Ingen blogg på en vecka? Vad har hänt???

Jag har gått in för landning nu. Jag råkade träffa en expert på de kriser utsända kan råka ut för och när han hörde jag är på väg att återanpassa mig i Sverige citerade han Robert Gustavsson som parodierade på Tony Rickardsson (speedwayförare): "Det är bara att fälla ut pungen och landa". Detta låter något kryptiskt, åtminstone för mig. Sista jag kikade så fanns inget sådant attribut och dessutom; varför fälla ut den vid landning? Det låter lite dumt.

Efter en stunds klurande tänkte jag att det säkert betyder att det med säkerhet gör ont att landa.

Symptomen på återinträdesproblem är följande: Nedstämdhet, depression, grinighet, lättirritation, vresighet, identitetsförvirring, känsla av meningslöshet. "Wow, vad kul det är att ha dej tillbaka, Maria", säger mina kollegor.  "Hur känns det?"

Jag tycker synd om mina kollegor.

I övrigt har min nya dator kommit. Jag handlade en liten snygg sak på OnOff. Efter en stunds velande med expetitkillen säger han de förlösande orden: "Jag skulle bli avundsjuk på dej om du hade en sån dator". Jag: "Jag slår till!" För vem kan motstå att vara avundsjuk på av en sommarlovsvikarie på OnOff.

Hoppas han fick fetmycket provision, för datorn var inte billig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback