Moppe

ÄNTLIGEN!

Efter mycket velande i Holy Land huruvida det är en bra idé att handla en moppe eller ej har jag kommit till skott. Försent för Holy Land i och för sig, men hög tid här hemma i Sverige. Ett st EU-moppe anlände för några dagar sedan och idag har jag fått rull på den.

Kom fram till att det var väldigt skojigt att köra moped! Lite vingligt och lite nervöst när lastbilarna swishade förbi på E4-an, men sååå kul! Wiiiiii!!

Jag råkade tanka lite för mycket i reservdunken som jag fick låna på macken och försökte därför köra upp en liter bensin genom att åka kors och tvärs i Härnösand. Det gick mindre bra. Efter en dryg timme och munnen full med mygg gav jag upp och lämnade tillbaka bensindunken med ca en liter bensin. Tjohoo, det kommer inte att bli så dyra bensinkostnader. MEN att pendla till och från tex docksta blir lite jobbigt så jag måste räkna med lite busspengar istället.  Bild kommer när jag hittat en bra dator, letar fortfarande efter en LÄTT och BRA laptop. Tips mottages mycket tacksamt. Max 15000:- Men den ska vara SNYGG, LÄTT och BRA! Inget RAT!


Kommentarer
Postat av: Anna

Kan den köra ända till Silwan? Skulle just nu gärna åka till dig och grilla lite på terassen ikväll...

2008-08-15 @ 12:01:39
Postat av: Lisa

Köp mac! :)

Postat av: Ahmed

Instämmer med Lisa... once u go mac u never go back...=)

2008-08-15 @ 15:36:30
Postat av: egon berglund

Ta det lugnt med EU-moppen , jag länkar till artikel i DN. Själv har jag sett ambulanspersonal ta hand om en ung mopedist som kört ut i en korsning utan att stanna för en bil inte rolig syn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback