Flyttat!

Vilken vecka! I grevens tid (jag hade ju som målsättning att flytta hemifrån innan jag fyllde 40) har jag nu flyttat. Det var en pärs! Som tur var hade jag lejt en flyttfirma som i ett svep tog alla mina belongings till stan. Men sen... Kartonger, kartonger, kartonger... Sedan var det ju en hel del grejer som behöver införskaffas (typ gardinstänger). Har blivit äldre och klokare sedan förra flytten så istället för lång resa till IKEA, Mio eller svindyr affär blev det Rusta, Jysk och låna ihop lite grejer. Tänkte att jag förmodligen inte blir kvar här så länge... Dock kunde jag inte hejda mig från en rejäl shopping på Indiska. Är det nån affär som jag riktigt gillar så är det Indiska! Lite färg måste det ju vara annars kan jag gå vilse i beige här.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Godmorgon :)

Hoppas du får en bra dag.

Postat av: Eleni Schmidt

lycka till med flytten. Men varfor gillar du indiska? vad jag minns fran dom gick sakerna sonder fortare an fort....

Du skriver att du formodligen inte blir kvar sa lange, ar det jerusalem som hagrar?

Eleni S

2008-12-01 @ 10:53:14
Postat av: Evamaria

Tar du hem Rimi nu?? :)

2008-12-01 @ 12:57:56
Postat av: Maria

Jag gillar Indiska för färgernas skull. Lila, turkos och grönt livar upp min beiga soffa och liv...



Och nej, Rimi kan inte bo på Nygatan. Jag har nog ridit för sista gången också... Knät är nu oåterkalleligt paj :-(

2008-12-01 @ 13:31:36
URL: http://jerusalem.blogg.se/
Postat av: Morbrorn

Det är fler som ridit för sista gången... speciellt på Rimi. För den oinvigde renderade min sista ridtur på nämnde kuse 12 veckor med foten i gipspaket....

2008-12-01 @ 14:01:12
Postat av: Eleni Schmidt

Trakigt med ditt kna! Jag antar att Rimi ar din hast? Min mamma har samma problem, hennes kna pajade for ett par ar sedan. Hon rider inte, men alskar att dansa, eller rattare sagt alskade.

Eleni S

2008-12-01 @ 15:14:49
Postat av: Evamaria

Men planen var väl att KÖRA Rimi! :) Det finns många i norra Sthlm/Uppsala som kör sin fjordingar... :)

Hon jag hjälper trampade snett i hagen och fick sommarlov (inklusive kryckor) tills idag 1 dec! En behöver alltså inte ens ramla av... s

2008-12-01 @ 20:16:13
Postat av: A-K Roth

Happy Moving, Maria!



Knäledsoperation på tur? Jag fick en ny höftled för fem år sen och det är jättebra!



2008-12-02 @ 00:26:55
Postat av: Maria

A-K,

Skulle tro att jag måste operera det oopererade knät också. Och en höft. Måste ju försäkra mig om kroppsvisitering VARJE gång på Ben G! Sist så pep det INTE när jag skulle hem. Så kan man ju inte ha det...

2008-12-02 @ 19:15:21
URL: http://jerusalem.blogg.se/
Postat av: A-K Roth

Oj då, har du flera ledproblem vid så unga år. Tur att det finns bra ortopeder. Jag piper vid varje kontroll, Arlanda inkluderat. Kroppsvisitering varje gång. En fördel med Arlanda: jag blev omklappad av en manlig vakt! :)

I USA ropar de på en female agent när jag ska klappas om (kroppsvisiteras).



Iofs borde kunden få välja!



A_K

2008-12-02 @ 20:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback