Jullov!

Äntligen jullov! Sista veckan var hektisk. Massor med jobb och massor med annat vid sidan av. Tröttheten är stor och idag som jag länge, länge... Märker att bloggen legat lite i ide. Jag har suttit och funderat på om det är dags att lägga ner den, men då jag ändå har tre resor till holy land inplanerade nästa år kanske den får leva ett tag till. För när jag inte är genomtrött är det ju faktiskt KUL att blogga.

När jag inte reser till Holy Land ska jag föreläsa, vara lärare och studiecirkelledare. Tror faktiskt det kommer generera några roliga blogginlägg. Har nämligen blivit inbjuden att föreläsa för samfundet Sverige-Israel OCH en s.k. "vänsterkristen" grupp nästa år. Ska bli synnerligen intressant att göra båda dessa sakar! Sedan kommer vår internationaliseringsgrupp på skolan att fördjupa sig i Israel-Palestinakonflikten, så nog finns det grejer i mitt liv fortfarande med Jerusalemstoff som jag kan återge här...

Men NU är det Docksta, Melodikryss med morsan och moster samt julmust. Leve Jullovet!

Kommentarer
Postat av: Egon Berglund

Fortsätt att blogga, du behövs.

Ja men så trevligt att du får föreläsa för samfundet Sverige-Israel och även en "vänsterkristen" grupp nästa år. Just dialog mellan grupperna behövs. Själv höll jag förra månaden en 1,5 timmars föreläsning i min kyrka om "min resa till det heliga landet". Ca 30 personer kom . Men de sk. "Israel-vännerna" höll sig hemma.

Postat av: Jenny

Hurra för jullov! Vi ses i Docksta!

2008-12-20 @ 12:11:23
Postat av: Evamaria

Klart du ska fortsätta blogga! Du lyser upp min dag! :)

GOD JUL!!

2008-12-21 @ 22:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback