Riktigt vårväder!

Igår, söndag, sken solen och det var 18 grader varmt och vindstilla. Då det varnas för storm och snö for jag och Anna och bunkrade mat i ett stort shoppingcenter. Där hittade jag färskpotatis och läx. Hemma hos mig satt vi därför någon timme senare och njöt på balkongen och sa att det var obegripligt att det fortfarande är februari.

image280

Idag nu på eftermiddagen börjar jag märka av det annalkande ovädrat. Nästan att jag inbillar mig att hela den rejäla stenbyggnaden rister i vindbyarna! Mörka moln rullar fram i skyn och det regnar horisontellt.

image281


Folk skyndar hem till sitt medans jag sitter och väntar på en grupp som är på ingång. Imorgon ska jag traska med gruppen i gamla stan i flera timmar. Sitter och önskar att vädret antingen ska bli bättre (så vi får en härlig dag) eller att det ska bli värre (så att jag snöar in). Är det väder som nu blir det plågsamt...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vafalls!? Dåligt väder!? Inte nu när vi ska komma och hälsa på, heller! ;-)
Ser fram emot veckan!!
/Jenny

2008-02-18 @ 18:09:02
Postat av: b

Här är flera fina jerusalemväderbilder:
http://www.jerusalemshots.com/cat_en116.html

Postat av: Louisa

Hejsan! Jag tänkte roadtripa lite i israel i sommar och undrar om du vet utifall det finns hotell eller hostels i framför allt Hebron eller i Ramallah? Eller blir det Jerusalem man får sova i?

2008-02-21 @ 14:40:10
Postat av: Maria

Louisa!
Det finns hostel och hotell lite varstans. En bra länk jag hittat är http://www.hostelworld.com/

Generellt är det mycket billigare på Västbanken, men bor du i Jerusalem bor du mer "mitt i smeten".

2008-02-23 @ 09:54:20
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback