Shopping i Docksta

Nyss återkommen från en utflykt till ICA i Docksta. Vi klämde in oss i bilen, mor, moster och jag och gjorde byn. "Kör övre vägen, så kan dom tro att vi varit på något annat ärende i Ullånger" sa mor. Hon är så vis, mor...

Efter två år i Jerusalem har jag kommit på det klara med vad jag saknar. Shoppingen bestod av:

-Ett stort packet fiberberikade havregryn
-Fyra tuber Kalles randiga (de hade inte stora tuber, bara små)
-Två st Västerbottenostar
-En slaskskrapa (DET har jag verkligen saknat!)
-Zoega pressokaffe och en korv lingonsylt (Beställningsjobb, kan hända en av VB ostarna också var en beställning. Jag minns inte riktigt)
-Chokladfromage (Det FINNS i Holy Land, men jag blev så sugen bara)

Funderade på att ta med ett rejält packet blodbröd, men det skulle ändå bli så mycket letande för att hitta bacon i Holy Land så jag slöt ut det. Lika bra kanske. En del av mina nyfådda vänner i Holy Land kan kanske tycka jag är väl äcklig då. Bara tanken på minspelet om jag säger: "May I offer you some bloodbread and pork?", får mig lite fnissig. Vissa vanor ska man behålla för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback