Pa rymmen...

Det kanns som jag ar lite pa rymmen fran Jerusalem da jag for forsta gangen pa jattelange ar utanfor kommungransen. Forst Tel Aviv en stund och nu pa bondvishan pa Yizreelslatten och halsar pa Anna. Riktigt trevligt! Med hund och tva katter paminner de lite om Docksta. Saknar Foppa men har fatt ett gult lurv som jag skulle kunna fa klia tills han var palslos.
I morgon blir det Haifa en stund innan jag atervander fran Exilen. Njuter i fulla drag, kanns som jag vore utomlands.

GOTT NYTT AR ALLIHOPA!

Kommentarer
Postat av: A-K Roth

Ha så trevligt. Så roligt att ni får umgås däruppe. Kan ni kontakta you-know-who i Jerusalem jag mejlade Anna om så han får öva svenska? Passa på och ge Anna lite undervisning om hur man "tala söm folkä"! Kanske o-språket?:

Ha'n Jonke gått på klo än? Nää, ja ha okvällsspinka pojken!" Typ!
:)

2008-01-02 @ 17:21:44
Postat av: Anna Veeder

Hund och katt såg båda förebrående på mig när jag kom tillbaka från jobbet utan Maria. Hoppas på bättre väder nästa gång...(finns ju viss chans, speciellt framemot maj-juni när man kan åka och bada :-))

Postat av: Johannes

Åh, blev bara sådär avundsjuk, inte för att du är på "rymmen" från Jerusalem, utan för att du faktiskt kan rymma därifrån... Själv brukade jag när jag blev trött på vätan, blåsten och kylan i Jslm be ge mig ned till
Ein Gedi Spa för att låta värmen riktigt gå in i benen -något som gör att man är varm i flera dagar efteråt (i själen åtmindstonde!)...och snart kommer mandelblom...åh...så avundsjuk!

2008-01-06 @ 20:02:54
URL: http://lundinorient.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback