D-Day

Jag utlovade ju en rapport från D-day. Nu har jag lyckats ladda ner bilder från mobilkameran så här kommer ett sammandrag:


Dagen börjar med att mor sätter degen vid 7-tiden. Sedan bakar kusinerna bullar. Första plåten är färdiggräddad lagomt tills dess att Dockstadagen börjar klockan 10. Tanken är att det ska lukta nybakt i caféet när fikasugna gäster kommer.


I år riggade jag en sjal och ikonarmbandsshop. Jag är helt övertygad om att den skulle bli utskrattad på David Street av mina shopägarkompisar där. Men för att vara första gången var det inte såååå pjåkigt. Tyvärr ställde det vackra vädret till det. Mycket få kom på tanken att de behövde en värmande sjal i "äkta pashmina".


Här sammanträder bullprovsmakarkommittén.


Tillrest extrapersonal från Umeå. Här pausar de en stund med bullkrängandet och macktillverkningen.


Själva Dockstagatan i full kommers.

Dock var det bara att lägga ner sjalkrängningsförsöken....
...men bättre gick det senare på kvällen då vi var på TJF (Traddjazzfestivalen) på Mannaminne. Tack vare snygga modeller, släkt och vänner sålde jag två tredjedelar av mitt sjalbestånd:



Lite suddig bild. Men så kan det bli ibland. Kan dock upplysa om att det var JAG som körde hem. Måste varit motiven som frös så de skakade.

Kommentarer
Postat av: Bill & Bull

Aaamenguuuu va snygg vi ä!

2008-08-01 @ 15:15:13
Postat av: Piff & Puff

Åååå va goa bullern ser ut!

2008-08-01 @ 15:16:33
Postat av: Knoll & Tott

Shit asså, va snygga sjalar!

2008-08-01 @ 15:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback