Magen?

Vad är det med palestinier och magar? Det verkar finnas en helig sanning i Holy Land om hälsa, det är att allt börjar med magen. Nu när det är varmt, sorry HETT i Holy Land så får man försöka coola ner sig på olika sätt. Jag duschar ett par tre gånger per dag. Råkade nämna detta för en bekant. Ya Haram! Det mest skadliga man kan göra är att kyla ner magen! När jag sedan sa att jag på nätterna när jag inte kan sova på grund av värmen kliver upp, tar en kall dusch och ställer mig framför fläkten så höll han på att svimma. Detta är tydligen livsfarligt att göra! "Du blir ju kall om magen!", sa han. Jag: "Jo, det är precis det jag VILL bli", "plus resten av kroppen".

Är det någon som vet om det ligger någon sanning i detta? Eller är det som den svenska föreställningen att man får kramp och drunknar om man badar inom en timme från det man ätit något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback