Jakten...

...fortsätter på den optimala Der Voghormiaupplevelsen*. Idag på processionen räkte nästan minneskortet. Hade jag inte tagit två bilder hade hela sången fått plats. Sedan var tajmingen med katolikerna inte hundra idag. Jag tror armenierna startade tidigare eller gick för fort igenom stationerna för när Der Voghormia skulle sjungas framför graven var katolikerna inte klar med sin sång till orgel. Därav lite ton- och klangkrockar som i och för sig är ganska häftigt men jag skulle gärna ha med Der Voghormia ensamt med bara ekot i Holy Sepulchre. Men skam den som ger sig, nästa lördag blir det nytt försök!

Տէր Ողորմեա = Der Voghormia =
Kyrie eleison = Herre förbarma dig.

Så här lyder Der Voghormia i översättning till engelska:

Your Holyness
The Father, Son and Holy Spirit
Give My Nation
Peace

And For The Sick
Be Healed
My Armenian Nation
United in Love

Lord have Mercy
Jesus, savior
Have Mercy

Kommentarer
Postat av: Evamaria

Hej! Skall du till Almedalen? Såg att det var samtal om besök i jerusalem av ett bildningsförbund! Hoppas på att det är du så vi kan ses!! Jag är där hela veckan å jobbar (lyssnar). Har kvar samma mobilnummer! :)

2008-06-27 @ 14:50:35
Postat av: Maria

Hej Evamaria!

Nej, jag ska inte till Almedalen... Men Bilda (vårt studieförbund) ska vara där med information har jag hört.

Jag har samma mobilnummer, snälla ring mig efter den 23 juli för jag har droppat min gamla mobil i havet (olyckshändelse när jag skulle ut och segla för några år sedan...). Tappade då hela adressboken som var i mobilen! (Uäääähhh)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback