Noor


Vid tiotiden fullkomligt DÖR Östra Jerusalem. Alla är hemma och tittar på Noor, en turkisk såpa i stil med Skilda Världar dubbat till arabiska. Eftersom jag är inneboende för närvarande i en palestinsk familj i Silwan och jag kommer hem vid tiotiden om kvällarna är detta ganska komiskt. ALLA i familjen sitter uppradade i sofforna och är aldeles hypnotiserade av denna serie. Jag är faktiskt lite glad över min stapplande arabiska, jag kan följa med på ett ungefär i handlingen. Men inte tillräckligt bra för att det ska bli en njutning. Skådespeleriet är också uselt, karaktärerna glider runt i bild och poserar hela tiden. Mer modeshow än skådelpeleri.

Kommentarer
Postat av: Ahmed

Inte bara i Östra Jerusalem, hela Örnsköldsviks libanesiska befolkning av kvinnligt kön sitter klistrade framför detta...

2008-06-20 @ 16:36:23
Postat av: Maria

Ahmed,

VA? Så jag kan se detta även i Övik? Jag FATTAR inte att man kan tycka blekfisen till kille vara snygg. Hujedamej!

Postat av: Ahmed

In this day and age kan du göra vad du vill. Har du hört talas om parabolen, god's gift to expat arabs!!

2008-06-22 @ 21:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback