Palmsöndag

Nu har bloggen fått stått tillbaka ett tag. Anledningen är att jag jobbat som aldrig någonsin förr. Delegation, grupp och så några kollegor som varit och hälsat på. Seven to eleven dag efter dag efter dag. Nu börjar det kännas i kroppen! Samtidigt är det tillfredsställande att dels se att saker flyter på enligt den uppgjorda planen och dels se att jag faktiskt orkar mer än jag tror! Jag får nåt slags adrenalinpåslag och går på i rena "tjurdda" (Tjurskalligheten, norrländskt uttryck).

Idag är det palmsöndag för protestanter och katoliker och på en gräsklädd kulle spanade vi in processionen nerför Olivberget.

Uppflugen på en stengrej vid vägen såg jag då plötsligt mig själv om sisådär trettio år:

image289

I ena handen en rejäl kamera, i andra handen i tantväskan har jag förmodligen en trendig laptop. Uppflugen på en sten för att se palmsöndagsprocessionen och sedan blogga! Materialvalet i klänningen är inte riktigt "jag" just nu, men vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback