Stilla Veckan

Så är det Still Veckan i Jerusalem. Nåja, så "stilla" är aldrig nånting här. Knivdåd igår vid Damaskusporten, kravaller på Jabal Mukabbe (där han bodde som skjöt ihäl 8 studenter förra veckan). En bil stod och brann när jag åkte förbi med bussen i Ras el-Amoud.

Livet går sin gilla gång och jag sitter och försöker hinna till botten av mailkorgen efter senaste veckans hektiska jobb.

image290

Från Palmsöndagen, trängsel vid Lejonporten. Någon verkar ha långfredag (och släpar sitt kors...)


Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan!
Fin blogg du har! Är du intresserad av mode, design, psykologi mellan människor, nyheter, reser, skvaller m.m så tycker jag att du skall besöka min blogg och säga vad du tycker, det är era kommentarer som betyder mycket. Titta gärna förbi och tipsa gärna dina vänner! Jag hoppas du stannar!
Sköt om dig
Kram SaraIsabell

(detta är inget spam, utan reklam för mode, skvaller, tips etc.)

metrobloggen.se/saraisabell

Postat av: Lisa

Haha, det här var ju lite kul i dubbel bemärkelse. Både den som tog fel på dagen och tog med sig korset istället för palmbladen och så kommentaren här ovan. Antar att du nappade direkt, för det "är ju inte spam"

Ha det bra i påsk!!
//Kusin

2008-03-19 @ 10:20:47
URL: http://melajjza.blogg.se
Postat av: Maria

Haha! Klart jag nappade på icke-spammet eftersom jag är intresserad av 'reser'

2008-03-19 @ 17:59:25
Postat av: Robert

Hej vad kul att se din blogg! Vi är en grupp syrisk ortodoxa ungdomar som planerar en resa till Jerusalem i mitten av juni. Hur är säkerheten där tror du?

2008-03-21 @ 12:34:53
Postat av: lisa. RYCK

8 Mars hade vi premier med dansförestälningen Status Quo,filmena blev också jätte bra.Våran tripp ner tillisrael/palestina ioktober känns avlägsen nu när jag läser din blogg.
roligt de skulle va o få va nere i jerusalem under påsken ,
kan tänka mig att de "händer" så mkt, mkt inntryck o kultur.... de e annat än en påsk gudstjänst här hemma i jönköping! hoppas du har de fint o hinner med lite annat än jobb dagarna i enda!

2008-03-23 @ 17:24:58
Postat av: lisa ryck

haha ända!

2008-03-23 @ 17:26:33
Postat av: Maria

Hej Lisa och grattis till lyckad föreställning! Jag såg dansvideon sist jag var i Sverige, kanon! Ska ni inte lägga ut den på Youtube så jag kan blogga om den?

2008-03-23 @ 19:37:09
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback