Bloggen

Min blogg har blivit flyttad och det verkar som om kommentarerna inte vill fastna riktigt. Jag hoppas det blir ordning på detta så småningom...

Fick en kommentar: "Är detta verkligen MUREN? det ser ut som en vanlig trädgårdsmur...". Svar: Ja, detta är Muren. Utanför där jag bor. Den är lite snyggare just här beroendes på att man inte kom åt med shaktmaskiner och lyftkranar och istället för att riva husen i närheten byggde man med en annan teknik. Ungefär liknande som husfasader; armeringsjärn och cement. Sedan la man på fasadstenar. Dock är den lika hög som muren en bit upp eller en bit ner längs gatan. Den ser låg ut på grund av att bilden är tagen högt uppifrån. Finns att beskådas i Shayyah, nära där muren går tvärs över Jerico Road.

Muren

Kommentarer
Postat av: L8

Hej Maria,



Intressant att se "din" mur. När jag reste inne i Israel så väcktes jag av en kollega som ville visa mig muren från den israeliska sidan.



Först trodde jag henne inte, för det var en ljudvall och högst upp en mur av modell lägre (ungefär som "din"). Jag hade tidigare bara sett den från andra sidan, dvs i Tulkarmen och där var muren av "lite" annan design....

2008-05-08 @ 18:14:49
Postat av: Maria

Ja "barriären" har många olika ansikten. Ibland mur, iland stängsel. Jag har inte sett något fler ställe den ser ut som här, hemma hos mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback