Davincikod?

Ibland får jag känsla av att jag befinner mig i en film. Idag hände det igen. denna gång en film i DaVincikod-genren. En man kom upp till centret och gav mig en artikel att läsa, han skulle återkomma imorgon. Det var ett 30-sidigt kompendium om Golden Gate, Klippdomen, Kaba i Mecca och Pyramiderna. Även Paris och Austerlitzpyramiden figurerade. Många vinkelmått näms. Visste Du till exempel att vinkeln på gången ner till gravkammaren i Stora Pyramiden i Giza är 26 grader? Exakt samma gradantal som vinkeln mellan Giza och Jerusalem. Och att Klippan i Klippdomen kunde ses som en spegelvänd karta över Tempelområdet och att man därför skulle kunna "pin-pointa" förbundsarken med hjälp av denna sten! Största upptäckten som kompendiet avslöjar är att Glden Gate inte är där den tycks vara utan att den är på ett annat ställe (man tar bara och följer linjen från Giza så vet man exakt var). Dörren är dessutom ÖPPEN redan! Judar, kristna och muslimer kan därför sluta vänta på Messias, Jesu återkomst eller Al Mähdi. Han är här!

Ska nu läsa igenom kompendiet ordentligt inför morgondagens möte... Eller så beger jag mig på jakt efter Förbundsarken???... Näääeee... Tror det blir horizontalläge i hammocken med kompendiet!


Googlade lite på detta och hittade den här länken.


Kommentarer
Postat av: Ida

ååå vad spännande! Sök, sök sök, kompendiet kan du ta sen!

Postat av: Ida

ååå vad spännande! Sök, sök sök, kompendiet kan du ta sen!

2008-06-01 @ 16:14:00
URL: http://idalandfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback