Radisson

Nu står väskan återigen packad för att åka till Holy Land! Den här gången gick det extremt snabbt och lätt att packa. Jag packade det jag inte kan vara utan i den lilla röda väskan. Sedan stoppade jag in lilla röda i stora svarta. Klart. Ska återigen passa på att transportera HEM grejer från min lägenhet i Jerusalem till Sverige. Bara typ sju-åtta resor till innan jag har samlat mina belongings hos morsan i Docksta.

Första etappen är just avklarad och jag sitter i ett hotellrum på Arlanda och filosoferar. Att vara på resande fot med datorn är en trevlig känsla. Jag känner mig aningens hipp med min lilla smidiga laptop med pekskärm. En del kostymkillar sneglade diskret in datorn där jag satt och surfade på Sky City. Jag erkänner att det är lite kul. Hittade också ett nytt hål på datorn som jag kan stoppa in minneskortet till kameran. Sålunda kunde jag nu resa utan kamerasladden! Helt ok.

Sedan ser jag att jag nu har "läsarstorm" på tempelbyggarinlägget. Intressant och trevligt! Det får gärna bli fler inlägg (Odiskret vink till mina kära parkelever som läser detta - se filmerna, fundera, läs inlägg och formulera egna. Då blir fröken glad!) ;-)

Jag ska, förutom hemta grejer, vara resepedagog för ett gäng människor som ska till Holy Land. En del för första gången och en del som varit där förut. Några är 19 och andra 70+. Några hejjar på Israel och några hejjar på Palestina.... Alla vill lära sig mer och DET törs jag lova! Inte minst kommer vi att lära oss av varandra.

Betlehem - Jerusalem - Nasareth - Tel Aviv: I AM COMING!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback