Arlanda!

Jag sitter på ett frukostfik på Arlanda med en väska packad bradvid mig...

Känns det igen?

Jo, nu är jag på väg igen till the Holy Land. Den här gången ska jag vara nere tre veckor på egen hand utan just några specifika planer. Ska mest drälla omkring och "bara vara". Säkert blir det många vändor till St James och Holy Sepulchre, men också Betlehem, Döda Havet och Nasareth. Möjligtvis Tel Aviv och Hebron. Men allra mest Silwan och pyssla om lägenheten. Jag läser väderprognosen, den varierar inte speciellt mycket. +35 och sol på dagarna och +25 på natten. I Jerico adderar man på 10 grader...

Några planer har jag dock, kom jag på! På fredag är det ett seminarium om pilgrimmer. Of Course ska jag dit! Sedan har jag fått en inbjudan till nåt seminarium hos armenierna också, i början av juli. Men jag har glömt vad det handlade om. Av vänner och bekanta har jag fått olika shoppinguppdrag. Turkosa sjalar från Hebron, Glasänglar från Betlehem, Arrak, Kryddor (hjälp mig minnas...) samt en kalott med speglar på. HJÄLP!, Jag som hade tänkt få med mig böcker hem också. 20 kg känns med ens ganska futtigt...


Kommentarer
Postat av: Petra

Glöm inte mitt olivlövshalsband!! Ha det så gott! Hälsa alla jag känner och ha det oförskämt bra!

Kram kram

2009-06-23 @ 15:30:02
Postat av: Maria

JA! Det hade jag glömt! Nu ska jag börja leta...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback