T-centralen

Jag gillar T-centralen skarpt! Många gånger har jag passerat här nu, men varje gång fyller mig stället med sinnesro. Jag sitter som i en bubbla och kan fokusera tankarna riktigt bra, men samtidigt är det fart och fläkt och LIV runt omkring mig. Det är roligt att iaktta människor, och här finns det så många olika typer! Inte som Jaffa Gate (framförallt inte så varmt nu, brrrr), men MYLLRET är lite liknande.
Igår var jag på "Teologiskt vintertorg" i Sundsvall. Ett arrangemang som stiftet ordnar för alla möjliga i stiftet, både anställda, ideella och allmänhet. Temat var "Barn" och teologi. Vad säger bibeln om barnen egentligen? En GT forskare från Uppsala föreläste om killar och tjejer i moseböckerna. En grej han sa har dröjt sig kvar lite hos mig; Passagen i Exodus om "att sälja sin dotter som slav" visar på att TROTS men nyss flytt från Egypten och fångenskapen där så var ändå slaveriet vanligt. Jag har inte reflekterat över detta. Intressant tanke faktiskt!
Vår stiftsdirektor Sven-Erik höll i inledningen och visade bilder från "Barnens Bibel" och gav en massa tankar. Jag debuterade på "Bambuser" och sände live från denna inledning. Tyvärr hackar ljudet lite, men här är filmen:
http://bambuser.com/channel/MTRQA/broadcast/1417181
Nu ska jag vidare till Stockholms Stift och prata om idealitet i Ideellt Forum. Ska bli jättetrevligt att träffa detta gäng igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback