Sprättning!

Sprättning!
Stygntagning!

Nåja, på måndag är det egentligen dags att plocka stygnen, men då några stygn (eller snarare klammrar) sticks började jag idag med att ta bort varannat stygn. Jag har alltid velat ta stygnen själv, åtminstone de som sitter där man lätt kommer åt. Vad är lättare åtkomligt än ens egna knän? Dock var detta med klammrar en ny erfarenhet, man måste ha specialtång. Lyckligtvis kunde moster låna en sådan från BB, sen var det bara att börja sprätta. Lätt och kul! På måndag tar jag de sista, sammanlagt hade jag hela 37 stygn att plocka, så det räcker en stund...
   Främsta anledningen till att jag gör detta själv är att det brukar bli så stressigt när man går till sjuksköterska, de har ju liksom en utmätt tid för detta piller. Det har inte jag. Dessutom är det så mycket billigare också! Blev av någon underlig anledning skriven i Jerusalem så vård är en dyr historia. Sjukhus 800 spänn per dygn istället för 80. Sjuksköterska runt en femhundring. Nu sparade jag femhundra pix och fick ett litet nöje dessutom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vem tog bilden?

2006-12-16 @ 00:23:46
Postat av: Maria

Morsan, plocka stygn OCH ta kort på den egna aktiviteten var lite väl svårt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback