Silvias värld

Såg på TV häromdagen. Råkade sappa fram "100 höjdare" på någon kanal. Där får man se en gammal intervju med vårt kungapar från tiden strax efter det att de blivit tillsammans. Silvia får någon fråga om detta med att hon dejtar en Kung och svarar: If you love someone, it doesn´t matter if he is a director, a president of a company or a King". Tänkvärt, mycket tänkvärt. För det första, jag är nu director  - Hehe... Silvia nämner faktiskt "director" och "kung" i samma mening! Wow! Coolt! Mäktigt. Men jag förstår att Silvia menar "från låg till hög - det spelar ingen roll..."  Alltså ses director som "låg" i hennes ögon... Man blir lite beklämd över Silvias världsbild och funderar på andra kategorier hon inte nämner... Vart finns gatsopare, toalettstädare, fabriksarbetare, arbetslösa, utslagna... osv. Om man är kär så är man kär... eller? För Silvia gäller helt andra referenser, det är tydligt. Att gifta sig utanför sin "kast" är för henne ett omöjligt projekt, ens i tanken.

Kommentarer
Postat av: Per (mostermake)

Nähr skha mahn phå Bhilda tha bhort h-eht i dihtt efternahmn...? Överhallt (dvs i Sändharen) dähr jhag lähst ohm dihn nyha tjähnst hahr deht smuhgit hin ehtt h dähr deht inthe höhr hemmha. Skha deht vahra shå?
dvs
När ska man på Bilda ta bort h-et i ditt efternamn...? Överallt (dvs i Sändaren) där jag läst om din nya tjänst har det smugit in ett h där det inte hör hemma. Ska det vara så?

2006-01-11 @ 23:16:01
Postat av: Maria

...ska träffa info- och PR-anvarig nu, ska ta upp det! Så här khan man juh inte hhha det!

Postat av: Morbror

Ser till min glädje att h-et har tagits bort - varför min kommmentar av den 11 jan kan anses ha fullgjort sitt uppdrag

2006-01-13 @ 11:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback