Holy Smoke!

Igår kväll var jag en sväng till "The Canyon", ett gigantiskt shoppingcentra i västra Jerusalem. Det var stort och skränigt och jag ångrade mig nästan omedelbart när jag klev in genom securitykontrollen. Strosade lite planlöst omkring, käkade middag och tänkte nästan ge upp när jag efter ett tag hittade en klädaffär som var riktigt nice. "Crazy Line" heter klädkedjan - lite som Kappahl faktiskt. Bra utbud också för välväxta kvinnor som jag.... Kom hem med en välfylld kasse kläder!

En rolig episod hände i taxin på vägen till detta ställe. Det var precis efter solnedgången och min kompis A hade varit fastande hela dagen (=ingen mat, inte nåt att dricka och ingen cigarett på hela dagen!). Han knäppte på radion och lyssnade på en imam som läste ur koranen, sedan sa imamen "Allah akbar" (=Gud är större!) och fastan kunde brytas för dagen. Jag gjorde honom sällskap i själva fastebrytandet med en efterlängtad "holy smoke". Ganska intressant att få en inblick i olika sätt att utöva religion!

Kommentarer
Postat av: Ida

Människorna sitter på resturanger med maten framför sig och väntar på att fastan ska brytas!Ser väldigt jobbigt ut att efter en hel dag utan varken mat eller vatten sitta och vänta på signalen med en välfylld tallrik framför sig!

2006-10-05 @ 11:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback