Lost

I morse när jag stod och väntade på bussen fick jag vara med om något kul. Då ingen buss fanns inne på ändhållplatsen stod jag och filosoferade över vad jag skulle blogga om idag. På en mur i närheten sitter en skylt med gatunamnet. Vägen heter "Jerico road". Lite tragikomiskt då man inte längre kommer till Jericfo på just denna väg (den slutar i en betongmur just där jag står och väntar på bussen). Funderade alltså som bäst på om jag skulle ta upp kameran för att ha med en bild på denna skylt med muren i bakgrunden när en personbil med en israelisk flagga kommer åkande längs Jericovägen mot mig. Jag kikade lite extra eftersom det inte är alldeles jättevanligt med dessa bilar just där jag stod, en rejäl bit in i östra Jerusalem med Västbanken bara bakom muren. 

Bilen saktar in och de vevar ner rutan. "Ursäkta, men är det här vägen till Tel Aviv?", frågar mannen. "Nja, svarar jag. Ni är nu öster om Jerusalem, ni måste svänga tillbaka och leta er ut ur Jerusalem i precis motsatt riktning". Jag förklarade hur de skulle köra för att hitta "Road number one" och från den sedan svänga mot Tel Aviv.

Nu i efterhand funderar jag på vad de egentligen tänkte när de såg muren torna upp sig. Om man tror man är på väg mot Tel Aviv måste man ha blivit rejält förvirrad av detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback