Msakker!

I morse när jag skulle gå till bussen från där jag bor stötte jag på en äldre farbror. Han verkade lite "lost" och pekade på muren och frågade efter Al-Eizariya. Jag har god utsikt från min balkong över detta plejs men vägen dit är hur lång som helst. Egentligen också ganska kort, faktum är att det bara var ett par meter från där gubben och jag stod och samtalade. "Hätha tariq msakker" (den här vägen är stängd), fick jag ur mig. Sedan var det stopp på arabiskan. Hur skulle jag förklara att han sannolikt måste åka en omväg ut i öknen, svänga höger när han kommer till Maale Adumim för att sedan efter ytterligare en lång och skumpig väg komma på andra sidan muren. För att 40 minuter senare (med bil) befinna sig två meter från där vi nu stod. Lyckligtvis kom min granne och kunde förklara detta...

image145
Al Eizarya från min balkong... Muren går som en U-böj runt huset, så jag har god koll på detta grannskap. Så nära, men också så långt bort.

Kommentarer
Postat av: Ryan

Stackars gamle man...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback