Intervjuad!

Häromdagen kom en journalist från Cairo och intervjuade oss som råkade vara i den virtuella moskén just då (jag befinner mig nu i second life om nån undrar...). Muhammed och jag svarade så gott vi kunde på journalistens frågor. Av de gånger Andromeda citeras verkar journalisten totat ihop något självständigt... Kreativt, men okej då!

På frågan om hur islam presenteras i second life jämfört med verkligheten var jag inne på ett resonemang om hur bra det var att möta människor från andra kulturer (tex muslimer) i 2L för att där inte ha samma "spärrar" att ta kontakt då man har det gemensamt att man är avatarer. I anonymiteten kan man då fråga allt möjligt utan att det behöver kännas konstigt.... Kanske detta resonemang övergick artikelförfattarens horizont? Eller var det språkförbristningen som ställde till det? Men ja, som han skrev, är också muslimerna i 2L tämligen moderata (de som jag träffat än så länge det vill säga).

Kul i alla fall att bli omnämnd även om efternamnet är gravt felstavat.

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?c=Article_C&cid=1187775994875&pagename=Zone-English-News/NWELayout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback