Ridtur

Var på en riktigt lång och skön ridtur idag. Riktigt riktigt roligt att ha kusen uppe. Det ger liksom lite mening i livet efter Jerusalem. Till och från grubblar jag över vad jag ska hitta på när jobbet tar slut nån gång nästa sommar och hur jag ska klara mig utan att bo i Holy City, mitt i konflikten och religiositeten. Det har satt sina spår i mig att vara där... När jag kommer hem förbereder jag mig för en 40-årskris som heter duga. Typ vad ska jag nu fokusera på när jag står mitt i livet? I en härlig långskritt på ett par timmar i underskön natur i Edsätter filosoferade jag över detta. Jag kan inte påstå att jag kom fram till något, men ibland får man bara samla på de lyckliga stunderna UTAN att se mening och mål med allt. Ska försöka lära mig detta. Nån gång kanske jag lyckas...

Kommentarer
Postat av: Evamaria

Ja tänk vad en skitttur kan vara bra. Att bara våga sitta å tänka tankarna är en bra bit på väg. Det kommer när du minst anar det vad du skall göra framåt. Själv snubblar jag över mina vägar framåt - även om jag känner att jag iaf håller i tyglarna. vet att jag vill göra ngt meningsfullt... Kanske vill du helt enkelt vara kvar?

2007-08-05 @ 17:53:00
Postat av: Evamaria - igen

En kRitt-tur skall det vara! Inte en skit-tur ;)

2007-08-05 @ 17:54:05
Postat av: Anna Veeder

Du ska inte alls ha någon 40-årskris, du ska stanna i Jerusalem och ha roligt :-)
Fin häst! När kommer du tillbaka??
Ha det så bra på semestern

Postat av: Maria

Hitta nån snygging då som jag kan stanna kvar för... ;-)
Jag är tillbaka 5 september (inshallah)

2007-08-06 @ 23:12:59
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: Anna Veeder

Lovar att göra mitt bästa...vad gör man inte för en kompis?

2007-08-07 @ 10:45:10
URL: http://annaveeder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback