Nunnekloster!

För en knapp vecka sedan for jag och kikade på ett nunnekloster halvvägs till Tel Aviv. Det var egentligen stängt för dagen, men vi hade flyt och en nunna kom och bjöd med oss på kvällsbön. Ganska fashinerande att se nunnerna i detta kloster! De var omkring 40 nunnor som levde där i arbete varvat med bön. De går upp fyra på morgonen, ber, ringer i klocka, arbetar, ber.... etc hela dagen tills de går och lägger sig klockan åtta på kvällen. Så går hela veckan, alla dagar och år.... Även om det såg stiligt och fridfullt ut tror jag inte jag skulle fixa det. Så strikt och inrutat! Men också varm gemenskapskänsla och totalt överlåtande till Gud. Säger bara "WoW"

image198

Beit Gemal, Nunnekloster vid Bet Shemesh


Kommentarer
Postat av: Mari

Hej Maria
Hoppas du får semesterkänsla snart . Längtar också till jerusalem....
Ha det bra !

2007-07-20 @ 17:14:46
Postat av: Christian BK Aasvestad

Wow, bilden ser fantastisk ut. Att stiga in i en kyrka här nere är verkligen som att stiga in i en annan värld!
Vilken kyrka tillhör klostret?

Postat av: Maria

De är katoliker och har funnits där sedan 1985.
Jag blir lite konfunderad om vilken gren de kan tänkas tillhöra och vad de egentligen kallar sig själva, det står inget om det i den lilla broshyr jag fick. Det påminner lite grand om Livets Ord eller messiastroende judar då de talar om "Jeshua" istället för "Jesus" och "Sabbath" på söndagen.

2007-07-21 @ 23:31:05
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback