Vesper

Söndag och ledig dag. Sov ut till åtta och började sedan känna rastlösheten komma krypande. Gjorde lite potatis och löksoppa och städade lite. Helt otroligt vad med damm som finns i området!

Fick ett SMS av en bekant som fick mig med på Vesper i St James (Armeniernas katedral i Jerusalem). Vi bänkade oss längst bak och kikade på gudstjänsten. Då det var på armeniska förstod ajg inte mycket, men tjusigt var det. Kören sjöng enstämmigt och det lästes en hel del ur bibeln. En korgosse gick runt med rökelse och det var stillsamt och vackert.

I ett papper jag fick av sakristan står det att läsa att detta är den allra första kristna kyrkan. Som den förste biskopen i kyrkan räknar man St. James som kallas "Herrens broder" i Bibeln.  Mest "kända" reliken i St James är en grav där aposteln James´ huvud ligger begravd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sov ut till åtta....!! Skratt, kallar du det sovmorgon?!

2007-03-25 @ 20:33:08
Postat av: Marianne

Datorn vill inte samarbeta med mig....men det var jag som skrev inlägget ovan. Andra gången det inte kommer med vem som skrivit, trots att jag skrivit det...Morr!

2007-03-25 @ 20:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback